Čo sú vlastne mikrostránky? Spoznajte ich základné charakteristiky!

Čo sú vlastne mikrostránky? Spoznajte ich základné charakteristiky!

Mikrostránky, ako novodobý a vysoko účinný marketingový nástroj, sú pomerne často skloňované. Nie každý majiteľ firemného webu však tuší, o čo vlastne ide. Mikrostránky sa totiž od tých tradičných líšia hneď v niekoľkých základných smeroch. Skúsme si ich zhrnúť…

  • Minisites sú úzko špecializované

To znamená, že ich cieľom nie je prezentovať firmu ako celok. Predtým, ako sa rozhodnete nechať si vytvoriť mikroweb, skúste si rozmyslieť, aký účel má plniť. Môže sa jednať o charakteristiku špeciálneho typu produktu, o zriadenie spotrebiteľskej súťaže, prezentáciu firmy z hľadiska spoločenskej zodpovednosti a etiky a pod. Možností je naozaj veľa. Rozhodnutie o účele minisite má zmysel, aby obsah stránky nebol chaotický a neúčinný.

  • Zameriavajú sa na konkrétnu cieľovú skupinu

Vďaka špecifickým informáciám sú mikrostránky určené na oslovenie úzkej cieľovej skupiny. Oslovíte teda presne tých potenciálnych klientov, ktorých osloviť chcete!

  • Sú jednoduché

Tak tvorba www stránok, ktoré majú slúžiť ako ministránky a tiež ich spravovanie je vcelku jednoduché. Rovnako jednoducho pôsobia i pre návštevníkov, ktorí sa nemusia zložito „preklikávať“ k hľadaným informáciám. Tradične sa jedná o weby s jednou hlavnou a približne tromi až štyrmi podstránkami.

  • Podporujú hlavný firemný web

Jednou z dôležitých funkcií minisites je tiež slúžiť na podporu hlavného webu. A to napríklad formou smerovania návštevníka na e-shop, kde si môže kúpiť produkt, prípadne uvedením kontaktov, či vďaka možnostiam komunikácie prostredníctvom formulárov.

  • Sú originálne

Napriek tomu, že slúžia na podporu hlavného firemného webu, môžu byť úplne odlišné. A to graficky, ako aj formou komunikácie s klientom a pod. Pri ich tvorbe často marketingoví špecialisti „popustia uzdu fantázie“. Práve tento originálny prístup pomáha osloviť špecifické cieľové skupiny.

Ak máte pocit, že microsites sú tým pravým riešením pre Vašu firmu, obráťte sa na odborníkov. Tí zvládnu vytvorenie kvalitnej mikrostránky so všetkým, čo k nej patrí. Nemusíte byť ani majiteľom domény a webhostingu. Vašu stránku tiež otextujú, zvolia vhodné kľúčové slová, zapracujú na dizajne a tiež na seo optimalizácii.