Čo je microsite?
Chcete odprezentovať nový produkt alebo originálnu službu? Potrebujete zákazníkom povedať niečo, čo sa nehodí na hlavný firemný web? V tom prípade je pre Vás microsite tým správnym marketingovým riešením. Čo je vlastne microsite? Prezradíme Vám, aký má mikrostránka účel a kedy sa oplatí ju využiť.
Charakteristika mikrostránky
Microsite, často nazývaná aj minisite alebo mikrostránka, je jednoduchá stránka, ktorá má slúžiť ako podporný web. Jej cieľom teda nie je predstaviť firmu ako celok alebo prezentovať všetky ponúkané produkty, či služby. Špecifikom microsites je práve ich zameranie na konkrétnu vec, s cieľom detailne ju predstaviť. Ako by sme teda mohli charakterizovať mikrostránku? Má nasledujúce znaky:
- Konkrétnosť, presné zameranie. Jej obsah je zameraný na jeden produkt, službu, región a pod. Takéto webové stránky je vhodné vytvoriť napríklad vtedy, ak spoločnosť organizuje zákaznícku súťaž. Ďalším príkladom môže byť podporná stránka pre nový produkt firmy, ktorý je potrebné detailne predstaviť. Samostatná webstránka sa môže vytvoriť aj v prípade, ak spoločnosť organizuje nejakú udalosť, zbierku a pod.
- Jednoduchosť. Ide o jednoduchý mikroweb, ktorý má spravidla jednu hlavnú stránku a približne 3 podstránky.
- Stránka je určená pre tých, ktorí hľadajú konkrétne informácie. Také, ktoré neposkytuje alebo z obsahového hľadiska nemôže poskytnúť hlavná cieľová stránka firmy.
Čo získate vďaka mikrostránke
Pred tvorbou a samotným spustením takejto stránky je potrebné si premyslieť, aký má byť jej účel. Má vysvetliť fungovanie produktu? Má pomôcť zvýšiť povedomie o značke? Možností je naozaj veľa. Ak bude mini webová stránka vytvorená dobre a s kvalitným obsahom, môže byť skutočným prínosom. Dokáže totiž efektívne osloviť cieľovú skupinu. Môže priniesť nové príležitosti i tam, kde by ste ich predtým nehľadali. Za pomerne krátky čas a nízke vynaložené náklady dokáže povedať to, čo by ste na svojom hlavnom webe povedať nemohli alebo sa to tam jednoducho nehodí. A v neposlednom rade môže zlepšiť pozíciu hlavného webu vo vyhľadávačoch.
Ak potrebujete poradiť, či je vytvorenie internetovej stránky tohto typu vhodné práve pre Vašu firmu, obráťte sa na nás.